6093201609 |
Manipulem i treballem per dimensions a l'àmbit matemàtic |
2018-2019 |
Taller. Educació Primària |
|
|
|
30/10/2018 - 15/1/2019 (15 hores) de 17:00h a 20:15h |
|
INS Ronda |
|
c. Henri Dunant, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El taller està enfocat a prendre consciència de la necessitat de tendir cap a uns aprenentatges més competencials, utilitzant recursos i materials didàctics que estimulin la manipulació i l’experimentació, el raonament
matemàtic, la verbalització, la justificació i l’argumentació de les respostes. Tal i com promou el currículum, es plantejaran propostes per a poder crear situacions favorables d’aprenentatge fent que l’alumne sigui el protagonista i es tinguin en compte la col·laboració entre iguals i la
construcció compartida de coneixement.
|
| |
Objectius |
1. Crear entorns d’aprenentatge a partir de materials manipulatius per desenvolupar un treball matemàtic a l’aula més dinàmic, més creatiu i més engrescador.
2. Utilitzar materials visuals, manipulatius i eines TAC per generar activitats que ajudin als alumnes a desenvolupar el raonament.
3. Fer veure la necessitat d’experimentar, investigar i conjecturar per poder
desenvolupar sistemes de representació mental.
4. Prioritzar activitats que comportin la connexió i la relació entre diferents
continguts.
5. Afavorir la verbalització, la representació i l’argumentació per millorar el grau d’adquisició dels aprenentatges.
6. Facilitar eines que ens permetin el treball matemàtic en un ambient de resolució de problemes.
|
| |
Continguts |
1. Representació i relació de nombres naturals, fraccionaris i decimals.
2, Descoberta i disseny de patrons, pautes i regularitats.
3. Ús de relacions numèriques i desenvolupament d’estratègies de càlcul.
4. Investigació i transformació de cossos de 3 dimensions.
5. Composició i descomposició de figures planes.
6. Exploració i investigació de transformacions geomètriques.
7. Visualització i representació d’objectes des de diferents punts de vista.
8. Comparació, ordenació i mesura de diferents magnituds amb unitats no convencionals i convencionals.
9. Aplicació de tècniques i d’instruments per mesurar.
10. Obtenció, representació i interpretació de dades estadístiques.
11. Comprensió i aplicació de conceptes bàsics d’atzar.
|
| |
Formador/a |
Francesc Alegria i Lucía Cabello
|
| |
Avaluació |
- Aprofitament i seguiment de l’activitat.
- Valoració de les activitats, del material presentat i de la seva possibilitat d’implementar-ho a l’aula per a crear entorns estimulants i rics d’aprenentatge.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un 80% de les hores presencials.
- Valoració positiva de les tasques planificades en relació a l'aprofitament.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
30/10/2018 |
1700 |
2015 |
Sessió 2 |
dimarts |
13/11/2018 |
1700 |
2015 |
Sessió 3 |
dimarts |
15/01/2019 |
1700 |
2015 |
|
| |