Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6093201609   Manipulem i treballem per dimensions a l'àmbit matemàtic
2018-2019   Taller. Educació Primària
  
   30/10/2018 - 15/1/2019 (15 hores) de 17:00h a 20:15h
   INS Ronda
   c. Henri Dunant, 3 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   El taller està enfocat a prendre consciència de la necessitat de tendir cap a uns aprenentatges més competencials, utilitzant recursos i materials didàctics que estimulin la manipulació i l’experimentació, el raonament
matemàtic, la verbalització, la justificació i l’argumentació de les respostes. Tal i com promou el currículum, es plantejaran propostes per a poder crear situacions favorables d’aprenentatge fent que l’alumne sigui el protagonista i es tinguin en compte la col·laboració entre iguals i la
construcció compartida de coneixement.
  
Objectius   1. Crear entorns d’aprenentatge a partir de materials manipulatius per desenvolupar un treball matemàtic a l’aula més dinàmic, més creatiu i més engrescador.

2. Utilitzar materials visuals, manipulatius i eines TAC per generar activitats que ajudin als alumnes a desenvolupar el raonament.

3. Fer veure la necessitat d’experimentar, investigar i conjecturar per poder
desenvolupar sistemes de representació mental.

4. Prioritzar activitats que comportin la connexió i la relació entre diferents
continguts.

5. Afavorir la verbalització, la representació i l’argumentació per millorar el grau d’adquisició dels aprenentatges.

6. Facilitar eines que ens permetin el treball matemàtic en un ambient de resolució de problemes.
  
Continguts   1. Representació i relació de nombres naturals, fraccionaris i decimals.

2, Descoberta i disseny de patrons, pautes i regularitats.

3. Ús de relacions numèriques i desenvolupament d’estratègies de càlcul.

4. Investigació i transformació de cossos de 3 dimensions.

5. Composició i descomposició de figures planes.

6. Exploració i investigació de transformacions geomètriques.

7. Visualització i representació d’objectes des de diferents punts de vista.

8. Comparació, ordenació i mesura de diferents magnituds amb unitats no convencionals i convencionals.

9. Aplicació de tècniques i d’instruments per mesurar.

10. Obtenció, representació i interpretació de dades estadístiques.

11. Comprensió i aplicació de conceptes bàsics d’atzar.
  
Formador/a   Francesc Alegria i Lucía Cabello
  
Avaluació   - Aprofitament i seguiment de l’activitat.

- Valoració de les activitats, del material presentat i de la seva possibilitat d’implementar-ho a l’aula per a crear entorns estimulants i rics d’aprenentatge.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un 80% de les hores presencials.

- Valoració positiva de les tasques planificades en relació a l'aprofitament.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   30/10/2018   1700   2015 
 Sessió 2   dimarts   13/11/2018   1700   2015 
 Sessió 3   dimarts   15/01/2019   1700   2015 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent